مقالات

چگونه مجوز کارگاه عرق گیری را بگیریم؟

دارا بودن یک سری شرایط و پیش نیازها لازمه پذیرش درخواست در واحد صنفی است. از جمله شرایط لازم برای تاسیس واحد تولید و فرآوری عرقیات گیاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن مکان مناسب با حداقل 80 متر مربع مساحت
امکان فعالیت در شهر و روستا وجود دارد، اما در مورد واحدهای بزرگ تولید و بسته بندی بهتر است به دور از واحدهای مسکونی، دامداری ها، مرغداری ها و کارخانجات، واحدهای تصفیه فاضلاب و … باشد.
از امکانات قانونی مانند آب و برق و گاز بهره مند باشد، در صورت نبود گاز، از سوخت هایی مانند نفت یا گازوئیل استفاده شود.
دیوارها، سقف و کف محل کاملا کاشی کاری شده و بهداشتی باشد، طوری که امکان شستشوی کارگاه، قبل و بعد از کار عرق گیری وجود داشته باشد.
سیستم تهویه مناسبی جهت خروج بو، موجودات موذی و آلاینده های شیمیایی احتمالی وجود داشته باشد.
سالن تولید باید مجزا از سایر قسمت ها باشد تا تولید در بهداشتی ترین حالت ممکن صورت گیرد.
سالن تولید بایستی دارای دودکش باشد تا دیگ بخار را به آن وصل نمود.
قسمت های مختلف کارگاه تولید دارای کپسول آتش نشانی باشد.
بر روی چارچوب پنجره ها از توری مناسب استفاده شود و درب ها دارای محافظ توری باشد تا از ورود مگس و حشرات موذی و ناقل بیماری جلوگیری شود.
استفاده از لباس کار مخصوص مانند چکمه ، دستکش، روپوش، ماست، کلاه الزامی بوده و حتما رختکن جداگانه ای به دور از سالن تولید وجود داشته باشد.
تمامی افراد مشغول به کار در کارگاه باید دارای کارت سلامت از بهداشت باشند.
کلیه دستگاه های مورد استفاده در کار عرق گیری باید به تایید وزارت بهداشت برسند. استفاده از بدنه استیل در ساخت دستگاه های عرق گیری و گلاب گیری کاملا ضروری است. از این رو، ااستیل مهاجر از تمامی دستگاه های عرق گیری، دستگاه های گلاب گیری، دستگاه های تقطیر و … را از آلیاژ استیل 304 ساخته و با گارانتی 18 ماهه ارائه می دهد.
نوع گیاهان مورد استفاده جهت عرق گیری و نحوه جمع آوری آنها باید ثبت شود، برای هر کدام از این محصولات یک پروانه ساخت ارائه خواهد شد. استفاده از پروانه ساخت، سبب باطل شدن مجوز و احتمالا پلمپ واحد تولیدی می شود.
تجهیزات مناسبی برای بسته بندی وجود داشته باشد و در یک مکان بهداشتی و کاشی کاری شده باشد. از بطری های پلاستیکی تایید شده وزارت بهداشت استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *